InteriorThe image may differ from the actual product.
close
close
What people like the best option?
Trim
 
 
 
  • 55% AZERA 1.6 CRDi GLS FDU
  • 25% AZERA 1.6 CRDi
    GLS FDU
  • 15% AZERA 1.6 CRDi
    GLS FDU
Exterior Color
  • 63%
  • 52%
  • 19%
Interior Color
  • 63%
  • 52%
  • 19%
هيونداي نكسو الجديدة كلياً

الجيل الجديد من السيارات متعددة الاستخدامات العاملة بخلايا الوقود.
#أنت الأساس


 
 

Grey

 
 
The image may differ from the actual product.

 
previous
next
 
الطريق نحو مستقبل أفضل
إن سيارة هيونداي نكسو الجديدة كلياً فريدة بالفعل ضمن السيارات العاملة بخلايا الوقود، فهي تجمع أحدث التقنيات بتصميم مستقبلي جذاب ومدى قيادة رائع حقاً.

مستوحاة من الطبيعة

تم تصميم نكسو الجديدة كلياً لتلفت الأنظار وتتميز عن كل السيارات في فئتها بخطوطها الأيروديناميكية الأنيقة وشكلها الانسيابي المستوحى من تدفق المياه.

  • Sleekly sculpted The All-New NEXO’s sleek window line and floating roof design add to the streamlined look – expressive from every angle.
  • Pure form NEXO’s clean, progressive design combines the very best of aerodynamics, technology, and SUV style into one impressively pure form.
إرثنا لا تمثل سيارة نكسو الجديدة كلياً التزام شركة هيونداي بتطوير السيارات الحديثة الصديقة للبيئة فقط، بل إنها تعزز أيضاً موقع الشركة القيادي في مجال السيارات الكهربائية العاملة بخلايا الوقود. تعد شركة هيونداي أحد رواد تكنولوجيا خلايا الوقود، حيث بدأت عمليات البحث والتطوير في عام 1998 لتقود الإنتاج التجاري للسيارات العاملة بخلايا الوقود في عام 2013 بطرحها سيارة ix35 Fuel Cell في الأسواق، وتصبح بذلك أول مصنّع للسيارات في العالم يقوم بإنتاج السيارات العاملة بخلايا الوقود على نطاق واسع – وهو مسعى رائد وغير مسبوق في عالم صناعة السيارات.
  • أول مصنّع للسيارات العاملة بخلايا الوقود الهيدروجيني في العالم

    في عام 2013 طرحنا سيارة ix35 Fuel Cell لتكون السيارة العاملة بخلايا الوقود الهيدروجيني الأولى في العالم التي يتم تصنيعها على نطاق تجاري واسع.

  • أكبر مبيعات للسيارات العاملة بخلايا الوقود الهيدروجيني في العالم

    في عام 2013 وصل عدد سيارات هيونداي العاملة بخلايا الوقود المسجلة في أوروبا 500 سيارة، وهو رقم أكبر من كافة مبيعات الشركات الأخرى مجتمعة. تقوم هيونداي حالياً ببيع سياراتها العاملة بخلايا الوقود الهيدروجيني في 118 دولة، منها 13 في القارة الأوروبية.

  • التزام مستدام بسلامة البيئة

    بدأت شركة هيونداي للسيارات التزامها بتطوير السيارات العاملة بخلايا الوقود في عام 1998، ونحن ملتزمون بلعب دورنا كشركة السيارات الأولى عالمياً في تطوير التكنولوجيا الصديقة للبيئة.

  • 1998 طلاق برنامج تطوير خلايا الوقود

    ما زالت شركة هيونداي للسيارات في مركز الصدارة لتطوير السيارات العاملة بخلايا الوقود لأكثر من عقدين من الزمن، حيث أطلقت برنامجها للبحث وتطوير تكنولوجيا خلايا الوقود في عام 1998.

  • 2002 سانتافيه العاملة بخلايا الوقود بقدرة 75 كيلوواط
    • الموديل الأساسي: سانتافيه SM
    • مدى القيادة: 230 كم
    • القدرة الكهربائية لخلية الوقود: 75 كيلوواط
    • ملاحظة: تتضمن السيارة بطارية إضافية لتحسين مدى القيادة والكفاءة
  • 2004 توسون العاملة بخلايا الوقود بقدرة 80 كيلوواط

    شاركت هيونداي أيضاً بالبرنامج التجريبي في أمريكا الشمالية للسيارات العاملة بخلايا الوقود الذي قادته وزارة الطاقة الأمريكية بين عامي 2004 و 2009.

  • 2006 1st Generation fuel cell bus

    Hyundai has been operating an FCEV demonstration
    program in collaboration with the Korean government
    since 2006.

    • Bus operating range: 380 km
    • Fuel cell power output: 160 kW
    • Note: Operated in Germany during the World Cup
      2006.
  • 2007 100kW Tucson FCEV

    Further development of FCEV powertrain.

    • Operating range: 370 km
    • Fuel cell power output: 100 kW
    • Note: Equipped with Hyundai's in-house developed
      electric drivetrain.
  • 2009 2nd Generation fuel cell bus

    The FCEV demonstration program was launched in
    2009 in Korea, in Seoul and Ulsan and was
    successfully completed in 2013.

    • Operating range: 380 km
    • Fuel cell power output: 200 kW
    • Note: Operated in Korea during the Yeosu Expo 2012.
  • 2013 100kw ix35 FCEV

    World’s 1st Mass- produced FCEV.

    • Operating range: 594 km (NEDC)
    • Fuel cell power output: 100 kW.
  • 2015 Intrado fuel cell concept

    The Hyundai Intrado concept car premiered at the
    2014 Geneva Motor Show. The SUV/crossover has a
    carbon-fibre central structure and utilises a Li-ion 36
    kW battery.

    • Operating range: 600 km.
  • 2017 The FE Concept

    The FE Concept showcases Hyundai Motor’s 4th
    generation hydrogen fuel cell technology, an evolution
    of research, development and real-world evaluation
    programs around the world. Supports the Icelandic
    H2ME Initiative.

  • 2018 Launch of 2nd-gen FCEV, NEXO

    The NEXO Fuel Cell SUV delivers the world’s best fuel
    cell efficiency and a driving range of 666 km (WLTP).
    Its dedicated vehicle architecture delivers improved
    power-to-weight ratio, faster acceleration and cabin
    space.

تم اختبارها لتعمل في أكثر الأجواء برودة تم تصميم سيارة نكسو الجديدة كلياً لتعمل في درجات حرارة تصل إلى 30 درجة مئوية تحت الصفر. في مقرنا لتجريب السيارات في السويد –الذي يبعد ساعة واحدة فقط عن الدائرة القطبية، قمنا بتجربة أحدث سياراتنا الكهربائية في أقسى أنواع المناخ بدرجات حرارة أدنى من الصفر. هذه التجارب والفحوصات الشديدة تضمن قابلية السيارة على العمل كل يوم حتى في أقسى الظروف المناخية.
تنقية الهواء

باستثناء الماء، لا تصدر نكسو الجديدة كلياً أية انبعاثات، بل تقوم فوق ذلك بتنقية الهواء خلال سيرها عبر خفض مستوى التلوث الناتج عن الغبار الدقيق نتيجة الحاجة إلى تنقية الهواء الداخل بخلايا الوقود. يقوم فلتر الهواء المتين وعالي الكفاءة بإزالة الجسيمات شديدة الدقة – وهي أصغر من الجسيمات الدقيقة بمرتين ونصف المرة – فيقوم بالتالي بتنقية الهواء المار في سيارة نكسو بنسبة 99.9%. أما الهواء المنقّى الذي لا يتم استخدامه فيتم طرحه في الجو فيصبح الهواء المحيط بالسيارة أنظف وأنقى. تعرض شاشة اللمس الموجودة في السيارة كمية الهواء المنقى الناتجة بالإضافة إلى نسبة ثاني أكسيد الكربون التي لم يتم طرحها بالجو نتيجة استخدام سيارة نكسو الجديدة كلياً. هذا ولا تزيد خاصية تنقية الهواء من متطلبات صيانة السيارة.

تشغيل الفيديو
أحدث التقنيات بامتلاكها لأعلى كفاءة في تكنولوجيا خلايا الوقود وزمن تعبئة لا يتجاوز الخمس دقائق ومدى قيادة يبلغ 666 كم (وفقاً لاختبار المركبات الخفيفة المنسقة في جميع أنحاء العالم WLTP)، تتربع نكسو الجديدة كلياً دون منازع على عرش تكنولوجيا السيارات العاملة بخلايا الوقود. تم تصميم السيارة منذ البداية لتكون الأكثر كفاءة بهندسة خاصة تحسّن من نسبة القوة إلى الوزن ولتمتلك تسارعاً أكبر وتكون أكثر اتساعاً من الداخل.
شاشة كبيرة وممتدة

تعرض الشاشة الرقمية الممتدة بحجم 12.3 إنش المعلومات الملاحية ومعلومات استهلاك الطاقة والمواد الترفيهية بالإضافة إلى التحكم بالمناخ داخل السيارة. كما تمتلك الشاشة خاصية العرض المزدوج كي تتمكن من اختيار شاشتي عرض في نفس الوقت. ويمكن وصل هاتفك الذكي باستخدام نظامي Apple CarPlayTM و Android AutoTM لتستمتع بموسيقاك وميزات هاتفك المفضلة على الشاشة العملاقة.

Apple CarPlayTM هي علامة مسجلة لشركة Apple Inc. Android AutoTM هي علامة مسجلة لشركة Google Inc.
البرنامج الأوروبي لتقييم السيارات الجديدة

لأن أمنكم وسلامتكم يهماننا جداً، فإننا في شركة هيونداي فخورون للغاية بميزات وتقنيات السلامة المتطورة المصممة لتساعدكم على عدم الوقوع في حوادث وحمايتكم مع أسركم في حال وقوعها.

Exterior
حين يلتقي جمال التصميم بكفاءة الأداء
تم تصميم الهيكل الخارجي لسيارة نكسو الجديدة كلياً بعناية لتكون انسيابية للغاية وتحقق أكبر توفير ممكن في استهلاك الوقود. تتفوق نكسو بذلك على سلفها سيارة ix35 Fuel Cell من حيث معامل السحب، حيث انخفض معامل السحب في نكسو إلى 0.329 مقارنة بمعامل سحب ix35 Fuel Cell البالغ 0.350.
  • moreضوء انعطاف LED Horizon وأضواء أمامية مركبة LED
    moreCascading
    grille
    moreWheel
    air curtain
    intake
    • ضوء انعطاف LED Horizon وأضواء أمامية مركبة LED Truly unique, the gently arching LED Horizon Position Light stretches across the entire front, flowing elegantly into the LED Daytime Running Lights on both sides. Located above the Composite LED Headlamps, they make the NEXO unmistakable on the road.
    • Cascading grille In the front, Hyundai’s signature Cascading Grille has been reimagined to harmonise seamlessly with NEXO’s composite light form and twin headlight design.
    • Wheel air curtain intake Designed to improve aerodynamics, the sporty wheel air curtain intakes look great and optimize the airflow over the wheels and side.
  • moreAuto flush
    handle
    moreAlloy wheels
    • Auto flush handle Take a closer look at the NEXO and one of the first things that will catch your eye is that the door handles are missing. At the push of a button, the driver can deploy the integrated auto flush door handles, which then automatically retract at 3 km/h.
    • Alloy wheels The stylish 17” and 19” alloy wheels created exclusively for NEXO have been aerodynamically optimized to allow as much air as possible to pass smoothly over the wheel’s surface while still allowing enough air flow to reach the brakes for cooling.
  • moreFull LED rear
    combination
    lamps
    moreD-pillar
    air curtain
    • Full LED rear combination lamps The LED rear combination lamps feature a gleaming inner lens finish for a premium touch. They artfully combine the brake lamps, tail lamps and turn signals for great looks and top visibility.
    • D-pillar air curtain The specially designed air tunnel in the D-pillar reduces air resistance for enhanced aerodynamics. Together with the long rear spoiler and its hidden rear wiper, it forms a stylish visual continuation of the floating roof design.
Interior
  • Steering wheel

    Stay in control and connected. The sporty two-tone steering wheel features ergonomically positioned controls so you can stay connected and operate car systems while driving safely. The paddle shifters adjust the level of regenerative braking.

  • Shift by-wire buttons

    Everything you need, right at your fingertips – switch between drive, neutral, reverse and park by simply using the buttons conveniently located within the centre console. The electric parking brake can be found here as well.

  • Best-in-class roominess

    Delivering best-in-class roominess, the All-New NEXO is big on SUV versatility. With a trunk capacity of 461 litres (VDA), it offers plenty of room for both passengers and cargo. The convenient 60/40 split-folding rear seats give you more flexibility and cargo space when you need it. The hydrogen fuel tanks have been specially designed to enable a full fold-flat floor. And with the seats folded flat, you have a roomy 1466 litres of space.

  • Reimagined centre console storage

    Thanks to NEXO’S electric motor, the traditional shifter is replaced by drive-by-wire buttons. The space saved has been utilized for a practical extra stowage area for personal items and mobile device
    charging. The opening created by the bridge type console allows for a generous storage space
    underneath with two USBs and a wireless charging pad.

  • Cluster

    The brilliant 7” LCD full digital information cluster presents important driving information with outstanding visibility. Next to range and trip information, a power gauge lets you see how your driving style is influencing fuel consumption. The status of Advanced Driver Assistance Systems is display here as well. Is also the screen for the industry-first, Blind-Spot View Monitor which shows drivers rear and side views when changing lanes in either direction.

  • Eco materials

    On the material side, every touch surface in the NEXO, from the bamboo-based headliner, plastics, trim, soft skin and floor mats are UL certified bio-materials. This represents the most extensive use of such materials on any vehicle and we are very proud of this achievement.

Technology
تكنولوجيا رائدة
من جديد، تقود هيونداي الركب في مجال السيارات الكهربائية العاملة بخلايا الوقود. فمن خلال سيارة هيونداي نكسو الجديدة – المركبة الثانية العاملة بخلايا الوقود التي نقوم بإنتاجها على نطاق واسع – نقدم للعالم أفضل مدى قيادة وأداء بفضل تكنولوجيا خلايا الوقود الأكثر تطوراً في الأسواق والتي قمنا بتطويرها بشكل كامل.
  • القدرة الأعلى 120 كيلوواط
  • مدى القيادة (WLTP*) يصل إلى 666 كم
  • السرعة القصوى 179 كم/سا
  • التسارع (0 – 100 كم/سا) 9.2 ثانية

*الأرقام الموضحة تشير إلى السيارة ذات البطارية بقدرة 64 كيلوواط ساعي. جميع الأرقام هي وفق قوانين اختبار المركبات الخفيفة المنسقة في جميع أنحاء العالم WLTP، والتي تقوم بقياس استهلاك الوقود والطاقة ومدى القيادة والانبعاثات في عربات نقل الركاب في أوروبا، وهي مصممة لتزويد المستهلك بأرقام أقرب إلى تجربة القيادة الحقيقية في الواقع. أما وفقاً لقوانين اختبار دورة القيادة الأوروبية الجديدة NEDC، يبلغ مدى القيادة للسيارة 546 كم. دورة القيادة الأوروبية الجديدة NEDC هي الاختبارات المعتمدة حالياً والتي سيتم استبدالها اختبار المركبات الخفيفة المنسقة في جميع أنحاء العالم WLTP.

أعلى مستويات الأداء والكفاءة بمدى قيادة يصل إلى 666 كم (WLTP) وأعلى كفاءة في استهلاك الوقود في العالم، تتربع نكسو الجديدة كلياً على عرش السيارات العاملة بخلايا الوقود دون منازع. تم تصميم السيارة منذ البداية لتكون الأكثر كفاءة بهندسة خاصة تحسن من نسبة القوة إلى الوزن ولتمتلك تسارعاً أكبر وتكون أكثر اتساعاً من الداخل.
تكنولوجيا خلايا الوقود الأكثر تطوراً لاستخدامك اليومي

بفضل نظام خلايا الوقود الثوري الذي يحركها، تمثل نكسو الجديدة كلياً مستقبل النقل الحديث بالفعل وستتوفر في أسواق مختارة ابتداءً من عام 2018. يعمل محرك السيارة الكهربائي بطاقة خلايا الوقود الهيدروجيني دون أي انبعاثات، ويثبت أن المحركات الصديقة للبيئة يمكنها أن تلبي احتياجات المواصلات اليومية ورحلات القيادة الطويلة على حد سواء. وتعد نكسو الجديدة امتداداً لسيارة هيونداي ix35 Fuel Cell الشهيرة، حيث تم تحسين تسارع وقوة السيارة بالإضافة إلى الكفاءة العامة واستهلاك الوقود.

آلية عمل نظام الدفع العامل بخلايا الوقود

تعمل وحدة خلايا الوقود والمحرك الكهربائي والبطارية ومخازن الهيدروجين مجتمعة لتشغيل سيارة نكسو الجديدة كلياً العاملة بخلايا الوقود. حين يدخل الهيدروجين الموجود في الخزانات إلى وحدة خلايا الوقود يتم تقسيمه إلى بروتونات وإلكترونات. بتدفق الإلكترونات الناتجة داخل وحدة الوقود يتم توليد التيار اللازم لتشغيل المحرك الكهربائي في المركبة، وتتفاعل البروتونات المتبقية مع جزيئات أكسجين الهواء لتنتج الحرارة والماء اللذان يشكلان الانبعاثين الوحيدين لهذه العملية.

  • الخطوة 1 تزود خزانات الهيدروجين الثلاثة وحدة خلايا الوقود بالهيدروجين.
  • الخطوة 2 An inflow of air is supplied to the fuel
    cell stack.
  • الخطوة 3 The reaction of air and hydrogen
    in the fuel cell stack generates electricity
    and water.
  • الخطوة 4 Generated electricity is supplied to
    the electric motor.
  • الخطوة 5 The water created in the reaction is emitted – NEXO’s only tailpipe emission. Hydrogen is a versatile, clean, and safe energy carrier. Generating zero emissions at point of use, it can be produced from renewable electricity and from carbon-abated fossil fuels, thereby achieving completely zero-emission pathways.
نظام الكبح واستعادة الطاقة

يقوم نظام الكبح في نكسو الجديدة كلياً باستعادة جزء من الطاقة عبر استخدام محرك السيارة لإبطاء حركتها بدلاً من استخدام المكابح. ويتم حفظ الطاقة المتولدة من هذا النظام في البطارية، الأمر الذي يساعد نكسو على المحافظة على حالة صحية لبطاريتها باستطاعة 1.56 كيلوواط ساعي والتي تساعد في تشغيل السيارة. بإمكان السائق تعديل درجة استخدام نظام الكبح واستعادة الطاقة عبر عصا التبديل الموجودة خلف المقود.

  • التزود بالوقود بزمن تعبئة لا يتجاوز الخمس دقائق ومدى قيادة يصل إلى 666 كم (وفقاً لاختبار المركبات الخفيفة المنسقة في جميع أنحاء العالم WLTP)، تثبت نكسو الجديدة كلياً أن بإمكان السيارات الصديقة للبيئة تلبية احتياجات المواصلات اليومية ورحلات القيادة الطويلة على حد سواء. ولراحة أكبر، يمكنكم تفقد حالة الطاقة وخدمات الوقود – مثل مواقع محطات التعبئة وساعات العمل بها ومعلومات الاتصال وغيرها – بلمحة سريعة
  • Find a refuelling station Find a hydrogen refuelling station near you. H2 MOBILITY is establishing a nationwide hydrogen infrastructure to supply
    cars with fuel-cell drives in Germany. In total, more than 100 refuelling stations are scheduled to open by the year 2018.
    And they are planning to have some 400 stations up and running by 2023.
    Visit their website: https://h2.live/
Convenience
مزودة بأفضل مزايا الاتصال
بما فيها من ميزات الاتصال المتطورة ووسائل الراحة الكاملة، تمكنك نكسو الجديدة كلياً من الوصول لكل ما تحبه بسهولة ويسر.
  • شاشة ملاحة ممتدة بقياس 12.3 إنش The elegant centrepiece of the on-board control system, the seamless 12.3” wide touch screen puts everything at your fingertips. Like a smartphone you can use your fingers to pinch in and out or use a driver information knob to control the navigation. Next to navigation, infotainment and climate controls it also shows you the location of the nearest hydrogen stations and your current energy flow, air purification and hydrogen tank monitoring. The split-screen feature lets you customize the display with two screens at the same time. It also features Apple CarPlay™ and Android Auto™ so you can connect your phone and have your music, phone and app functions right up up on the big screen. Apple CarPlayTM هي علامة مسجلة لشركة Apple Inc. Android AutoTM هي علامة مسجلة لشركة Google Inc.
  • الشحن اللاسلكي للهواتف المحمولة Conveniently located in the centre console,
    a wireless charging pad (Qi standard) lets you easily charge a compatible Qi-enabled smartphone without the use of cables.
  • نظام صوتي استثنائي The premium sound system from KRELL delivers stellar sound performance. 8 high-end speakers and an external amplifier treat everyone on board to a very special surround sound experience.
  • ضمان غير محدود المسافة لمدة 5 سنوات Like every Hyundai, the All-New NEXO is built to the highest possible quality standards. And we back that quality up with a 5-Year Unlimited Mileage Warranty so you can enjoy the things you love in life, without having to worry about your car. Enjoy the extra peace of mind that one of the industry’s best warranties gives you – standard.
  • Wide sunroof
    Let the sun in and enjoy a bit of breeze in your hair. NEXO is available with a sunroof that tilts and slides out for maximum openness.
  • Heated and air ventilated seats
    Nice and cool? Or warm and cosy? The front seats are available with a 3-step ventilation and heating system for a comfortable drive in every kind of weather.
  • Heated steering wheel
    Enjoy warm hands on cold days. The heated steering wheel makes driving in winter much more comfortable.
  • Trunk capacity
    NEXO offers plenty of room for both passengers and cargo with a trunk capacity of 461 litres (VDA). And the 60/40 split-folding rear seats fold flat to give you more flexibility and cargo space when you need it.
Safety
هيونداي SmartSense
مع أنظمة هيونداي SmartSense الأكثر حداثة للسلامة وإعانة السائق تقدم لك نكسو الجديدة كلياً أحدث تقنيات السلامة المصممة لتمنحك الاطمئنان وراحة البال. وتتفوق نكسو على كل منافسيها من حيث تكنولوجيا الأمان والسلامة بما تحويه من أنظمة مثل الركن التلقائي ومتابعة المسار.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
  • نظام متابعة المسار

    لأول مرة في سيارة هيونداي، تحوي سيارة نكسو نظام متابعة المسار الذي يبقي السيارة في مسارها على شوارع المدينة والطرق السريعة في السرعات بين 0 – 145 كم/سا. يستشعر النظام موقع السيارة في المسار ويصدر تنبيهاً مسموعاً ومرئياً للسائق في حال الخروج. إن لم يستجب السائق للتنبيه يمكن للنظام تطبيق قوة لتدوير المقود وإعادة السيارة إلى مسارها الآمن.

  • نظام المساعدة لتجنب الاصطدام والتنبيه للنقطة العمياء

    باستخدام حساسين في مؤخرة السيارة، يقوم النظام باستشعار السيارات أو الأشياء المقتربة في نطاق النقطة العمياء وتشغيل ضوء تحذيري وإصدار تنبيه صوتي عند تغيير السائق للمسار.

  • نظام المساعدة لتفادي الاصطدام

    عبر الكاميرا والحساسات الموجودة في مقدمة السيارة، يقوم هذا النظام بمراقبة حركة السير أمام السيارة. وفي حال استشعر النظام احتمال اصطدام بسيارة أخرى من جهة المقدمة أو صدم أحد المشاة، سيقوم بتنبيه السائق أو التخفيف من سرعة السيارة أو إيقافها كلياً إذا اقتضت الحاجة. يعمل هذا النظام عندما تكون سرعة السيارة 10 كم/سا أو أكثر.

  • LFA
  • BCA
  • FCA
  • END
كاميرا كشف النقطة العمياء ومراقبة النقطة العمياء

لأول مرة في تاريخ صناعة السيارات يسمح نظام مراقبة النقطة العمياء من هيونداي للسائق برؤية ما خلف السيارة وجانبها على الشاشة المركزية في الوسط عند تغيير المسار. كما تحسن هذه الخاصة من جودة ووضوح الرؤية في الظلام وفي الأجواء الماطرة. يستخدم النظام كاميراتٍ بعدسات محيطية واسعة الزاوية على جانبي السيارة لمراقبة المناطق التي لا يمكن للسائق رؤيتها بالمرآة العادية وهي ميزة تعد شركة هيونداي الأولى في طرحها للأسواق حول العالم.

نظام المساعدة على ركن السيارة عن بعد

يسمح هذا النظام لسيارة نكسو بالخروج من موقع ركنها بشكل أوتوماتيكي بالكامل مع أو دون وجود سائق داخلها. كما يمكنها أيضاً ركن نفسها للخلف بلمسة زر واحدة، حيث ستجدون هذه الخاصية عملية للغاية في المواقع الضيقة وصعبة الركن.

top
75218